صنایع روشنایی

همه چیز در رابطه با صنعت روشنایی

صنایع روشنایی

همه چیز در رابطه با صنعت روشنایی

روشن سازی مدرن منازل

اهمیت روشنایی منازل

اهمیت روشنایی منازل

وقتی شما ایده ­های طراحی مناسب را با ملاحظات عملی ادغام می کنید، روشن سازی خلاقانه گام کارساز خواهد بود که می ­تواند به یک طراحی برتری زیادی دهد. روشنایی منازل از مهم ترین موارد برای زندگی در یک خانه است. زیرا شما برای اینکه بتوانید شب را در خانه خود سپری کنید نیاز به نور خواهید داشت. به همین جهت باید در انتخاب نوع لامپ ها و چینش آنها دقت کنیم.

موارد زیر را در روشن سازی خانه خود رعایت کنید

  1. از روشن سازی برای بزرگتر به نظر رسیدن اندازه و بهتر شدن شکل اتاقتان استفاده کنید. روشن سازی یک دیوار از یک اتاق کوچک می­تواند آن را در ظاهر بزرگتر جلوه دهد و اینکه شما می­توانید یک اتاق سقفی (ceilinged) با صمیمیت بیشتر بسازید به این صورت که از لامپ­هایی استفاده کنید که نور را مستقیم و رو به پایین می­کنند.
  2. از روشن سازی برای ایجاد محدوده­ های مجزا استفاده کنید. ایجاد یک محیط دنج دور میز شام و جدا کردن آن از اتاق اطراف با استفاده از لامپ کم ارتفاع یا شمعدانی میسر می­شود. این به ویژه در هال با نقشه­ باز موثر خواهد بود که می­توانید یک فضای ناهارخوری مجزا ایجاد کنید. در واقع، روشن سازی یک راه عالی برای ایجاد تمایز بین محدوده­ ها با کاربرد مختلف است یا در محدوده­ هایی که کاربردشان تغییر می­کند. روشن سازی محدود روشن می­تواند در محدوده­ هایی که در آن بچه­ ها در طول روز بازی می­کنند استفاده شوند و سپس با روشن سازی ملایم تر برای استراحت بزرگسالان در عصر با استفاده از یک سوییچ تیره تر و لامپ دیواری جایگزین شود.لامپ دیواری
  3. از تاثیر روشن سازی برای جلوه دادن به ویژگی­های دکوراسیونی استفاده کنید. گیاهان، آلاچیق، مجسمه­ ها، ویژگی­های معماری و حتی تنگ ماهی­ها می­تواند به صورت خلاقانه روشن شوند تا یک نقطه­ کانونی رویایی در اتاق ایجاد کنید. کارهای هنری قاب شده می­تواند با استفاده از حفره­ های لامپ هالوژنی یا یک لامپ تصویری، جلوه داده شود. ظروف چینی یا عتیقهجات را با استفاده از لامپ هالوژن در کابینت چینی­ ها هایلایت کنید.
  4. مطمئن شوید که کلیدهای برق شما در جای مناسب هستند. نیازی نیست که شما مجبور شوید برای روشن کردن لامپ از جای تاریک عبور کنید. به این فکر کنید که احتمالا شما کجا خواهید نشست و یا شما کجای اتاق خواهید بود وقتی که می­ خواهید چراغ را روشن کنید و یا از سوییچ تیره تر استفاده کنید .ریموت­های روشنایی همیشه یک گزینه هستند.لامپ هالوژن
  5. همیشه ایمنی را در زمان طراحی شمای روشن سازی منزلتان در ذهن داشته باشید. از خدمات متخصصان الکتریکی آموزش دیده استفاده کنید اگر می­خواهید سیم کشی یا نصب مجدد در وسایل مربوط به لامپ یا سوییچ انجام دهید. این­ها کارهایی نیستن که خودتان انجام دهید(DIY). متخصصین برق همچنین می­توانند در سطح نقشه کشی راجع به بعضی جنبه­ ها مشورت دهند. مثلا اینکه از چه نوع سیم کشی استفاده شود تا شما به نتایج دلخواه در روشن سازی برسید. پله­ ها و آشپزخانه دو محدوده­ای هستند که کاربردشان باید در اولویت قرار گیرند، ولی این بدین معنی نیست که روشن سازی در این محدوده­ ها نباید جذاب باشد.

حرارت و روشنایی الکتریکی

تاثیر حرارت در روشنایی الکتریکی

نتیجه­  عبور جریان زیاد از یک رسانا، تولید حرارت بالا می باشد. برخورد الکترون­ها به تناوب اتفاق می ­افتد و باعث یک افزایش در انرژی داخلی اتم­ها می ­گردد و به دنبال آن باعث لرزش الکترون­ها به دلیل انرژی حرارتی ایجادشده خواهد شد. در دمای بالا بعضی از سیم­ها تحریک می­ گردند.

همه­ انرژی الکتریکی به حرارت تبدیل می­شود. در جریان و دمای پایین، سیم رسانا به علت نبود انرژی کافی برای تحریک الکترون­ها به پرش از یک سطح انرژی به سطح بالاتر که باعث تولید نور در این روند می­شود، تحریک نمی­شود.

روشنایی از الکتریسیته

از بحث بالا، ما می­توانیم بگوییم که الکتریسیته می­تواند به انرژی نورایی تبدیل شود. وقتی ما کلید خانه را روشن می­کنیم، نور منتشر می­شود bob الکتریکی انرژی الکتریکی را به انرژی نورایی تبدیل می­کنند.

نور از تاثیر حرارتی الکتریسیته ناشی می­شود. وسایلی که الکتریسیته را به نور تبدیل می­کنند مدت­ها پیش کشف شده اند و از آن زمان­ها تا الان پیشرفت کرده ­اند. وسایل اولیه کارآمدی خیلی پایینی داشتند و انرژی زیادی هم مصرف می­کردند.

جنبه­ منفی وسایل اولیه این بود که انرژی زیادی مصرف می­کردند و فقط بخش کوچکی از آن تبدیل به نور می­شد. امروزه باب­های الکتریکی وجود دارند که کارآمدی بالاتری نسبت به این وسایل اولیه دارند. انرژی کمتری مصرف می­کنند و اکثر آن را به نور تبدیل می­کنند.

حرارت از روشنایی الکتریکی

الکتریسیته حرارت تولید می­کند. حرارت تولید شده از جاری شدن جریان الکتریکی از طریق یک رسانا که شامل ناخالصی­ هایی که در مقابل جریان مقاومت می­کند، می­شود. حرکت آزاد الکترون بین اتم­ها در یک شبکه در طول سیم رسانا حرارت را تشکیل می­دهد.

در طول حرکت، الکترون­ها بهم و به اتم­ها برخورد می­کنند، در نتیجه در این روند حرارت تولید می­شود. مقاومت یک سیم رسانا همچنین فاکتوری است که باعث ایجاد حرارت در آن می­شود. بگذارید حرارت تولید شده در رسانا را با H نمایش دهیم.

این با مقاومت R در رسانا و با زمان حرکت جریان در طی رسانا و همچنین با مربع جریان در تناسب است. پس اگر ثابت K از این تناسب ۱ باشد داریم:

H=I2RT